Kluczem do sukcesu jest gastronomia zorientowana na doświadczenie

Strefy food court w naszych obiektach odgrywają ważną rolę w kształtowaniu ogólnej atmosfery i doświadczeń klientów. Coraz częściej food court staje się tzw. trzecią strefą (po domu i miejscu pracy) – miejscem spotkań i życia towarzyskiego. Dlatego tak istotne jest staranne zaplanowanie, zarządzanie i dostosowanie jej do potrzeb klientów – mówi Jarosław Wasiłek, Dyrektor Działu Komercjalizacji CD Locum.


Na przykładzie ostatniej przeprowadzonej przez nas rewitalizacji strefy gastronomicznej w Galerii Rondo w Bochni (IV kwartał 2023), zależało nam nie tylko na różnorodnej ofercie, atrakcyjnej przestrzeni do odpoczynku ale i architektonicznych odniesieniach do lokalnej tradycji (w tym wypadku kopalni soli w Bochni). Patrząc na nasze portfolio 4 galerii handlowych, zauważamy, że w mniejszych ośrodkach dominują koncepty szybkiej kuchni typu fast-food, z ofertą burgerów, frytek, kanapek na ciepło, a także kuchnia azjatycka (np. chińska, tajska czy indyjska), włoska (pizza) i kebab. Ofertę zazwyczaj uzupełniają zdrowe przekąski typu smoothie, soki i sałatki oraz słodki i napojowy bufet zapewniony przez kawiarnie, cukiernie i lodziarnie.

Na przykładzie Galerii Rondo – największą popularnością cieszy się otwarte w grudniu KFC. Równie atrakcyjny dla klientów okazał się format jedzenia na wagę, realizowany przez markę Aromat. Ponadto jako urozmaicenie oferty w najbliższym czasie planujemy otwarcie punktu Bubble Tea, który w ostatnich latach niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem. Natomiast dla klientów poszukujących bardziej wyszukanych kulinarnych doznań, ofertę Galerii Rondo uzupełni punkt sushi.

Aby ponadto zapewnić różnorodność gastronomiczną i zaspokoić preferencje kulinarne klientów podejmujemy cały szereg różnych kroków. Począwszy od badania rynku i ankiet wśród klientów, aby lepiej poznać ich preferencje kulinarne, trendy żywieniowe i oczekiwania, które pozwolą lepiej zidentyfikować najpopularniejsze kategorie i rodzaje restauracji. Przez staranny dobór najemców pod kątem oferty, z uwzględnieniem lokalnych specjałów i trendów kulinarnych, by móc zaoferować klientom autentyczne i wyjątkowe doświadczenia. Aż po aktywne zarządzanie ofertą poprzez regularny audyt, wprowadzanie zmian, organizowanie wydarzeń specjalnych, warsztatów i promocji, a także wdrażanie programów lojalnościowych.

Kluczem do sukcesu jest gastronomia zorientowana na doświadczenie. Poza tradycyjnymi restauracjami, warto zapewnić unikalne koncepty kulinarne, takie jak food trucki czy kuchnie tematyczne. Niemniej istotna jest technologia i dbałość o komfort klienta. Centra jako standard wdrażają obecnie innowacyjne technologie cyfrowe, takie jak kioski do zamawiania i płatności, aby skrócić czas oczekiwania i wyeliminować kolejki, instalują interaktywne ekrany reklamowe, ładowarki do telefonów i laptopów, które stanowią udogodnienia dla użytkowników i sprawiają, że efektywnie wykorzystują oni swój czas w strefie food court. Dużą rolę odgrywają też strefy dla dzieci – place zabaw lub specjalnie wydzielone miejsca dedykowane najmłodszym, zapewniające im rozrywkę. W naszych obiektach stawiamy także na personalizację i lojalność, oferując np. zniżki pracownicze dla osób zatrudnionych w galerii, czy karty stałego klienta, polegające na zbieraniu pieczątek i wymianie ich na rabaty. Po dokonaniu pełnej rewitalizacji strefy food court w Galerii Rondo w Bochni obejmującej m.in. otwarcia lokali KFC i Aromat, centrum odnotowało blisko 20% wzrost odwiedzalności w 1 kw. 2024 w porównaniu do 1 kw. roku 2023. Jest to zatem bardzo silna przewaga konkurencyjna i dowód na to, jak istotną rolę odgrywa strefa food court w budowaniu i utrzymaniu popularności centrum handlowego.

Źródło: CD Locum

Fotografia: CD Locum

Data publikacji: 24 lipca 2024