STRIX: Wdrażanie najnowszych technologii pozwala naszym klientom wyprzedzać konkurencję.

Na rynku dostępnych jest wiele technologii usprawniających procesy handlowe. Przede wszystkim, systemy zarządzania zasobami (ERP – Enterprise Resources Planning) czy systemy POS (Point of Sale), które nie tylko obsługują transakcje, ale również gromadzą dane sprzedażowe, które mogą być analizowane w celu optymalizacji asortymentu i strategii sprzedażowych. Jednym z kluczowych narzędzi w zarządzaniu asortymentem jest także system PIM (Product Information Management), który strukturyzuje i porządkuje informacje produktowe we wszystkich kanałach sprzedaży, zapewniając spójność i aktualność danych – zauważa Borys Skraba, CEO STRIX.


Dzięki PIM, detaliści mogą łatwo zarządzać opisami produktów, specyfikacjami, zdjęciami i innymi kluczowymi informacjami, co jest niezbędne w wielokanałowym środowisku sprzedaży. PIM umożliwia również łatwe aktualizacje i modyfikacje danych produktowych, co minimalizuje błędy i sprawia, że klienci zawsze mają dostęp do dokładnych i spójnych informacji niezależnie od kanału zakupowego.

Dodatkowo, istnieją rozwiązania software’owe i platformy, które wspierają wewnętrzną komunikację, umożliwiają szybkie i efektywne przekazywanie informacji między pracownikami oraz zarządzanie zadaniami (tworzenie zadań, przypisywanie ich do konkretnych użytkowników, ustalanie terminów i śledzenie postępów w realizacji projektów itd). Najlepsze efekty przynosi integracja tych narzędzi – ta synergia pozwala na bardziej efektywne zarządzanie operacjami sklepu, co przekłada się na lepszą organizację, szybsze reagowanie na zmiany i lepszą obsługę klienta.

Technologia wspiera sklepy w dostosowaniu oferty sprzedażowej do indywidualnych potrzeb klienta. Dzisiejszy konsument chce otrzymywać treści, które są dopasowane do jego preferencji. Pomagają w tym systemy CRM (Customer Relationship Management) – które pozwalają na zbieranie i analizowanie danych o klientach, umożliwiając tworzenie spersonalizowanych ofert i kampanii promocyjnych. Dzięki analizie danych o zakupach i zachowaniach klientów, sklepy mogą precyzyjnie targetować swoje kampanie marketingowe, zwiększając ich efektywność.

Warto też zadbać o narzędzia MarTech – w tym do automatyzacji marketingu, które pozwalają realizować kampanie reklamowe bez konieczności ciągłęgo “czuwania” nad ich przebiegiem. Po wprowadzeniu reguł automatyzacji system będzie sam wysyłać e-maile, SMSy czy inne powiadomienia dopasowane do klientów – na przykład kupony rabatowe na urodziny. Taka komunikacja z klientami na bardziej personalnym poziomie, zwiększa ich zaangażowanie i lojalność.

W związku z tym, że sklepy dzisiaj zbierają i przechowują dużą ilość danych o klientach, narzędzia do analizy tych informacji są koniecznością. Dzięki nim można monitorować efektywność działań marketingowych w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybkie reagowanie i optymalizację strategii. Przy odpowiedniej skali biznesu, warto pomyśleć o narzędziach Business Intelligence, które ułatwiają śledzenie kluczowych wskaźników wydajności (KPI), takie jak przychody, marże, konwersje czy ROI.

Żyjemy w świecie unified commerce, w którym klienci mogą płynnie przechodzić między kanałami online i offline, otrzymując zawsze spójne i wysokojakościowe doświadczenia zakupowe. Jako agencja digital commerce działamy w duchu omnichannel od kilkunastu lat – specjalizujemy się we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, które integrują wszystkie kanały sprzedaży w jeden sprawnie działający ekosystem. Wdrażamy platformy e-commerce, integrujemy je z rozwiązaniami typu ERP, WMS, PIM, MarTech i innymi. Nasze podejście jest holistyczne. Zaczynamy od dogłębnego zrozumienia potrzeb i specyfiki działalności naszych klientów i wspólnie z nimi budujemy strategię biznesowo-sprzedażową, dopasowując odpowiednie rozwiązania i narzędzia. Nasze wsparcie obejmuje konsulting na każdym etapie współpracy, pomagając w budowaniu architektury IT i wyborze najlepszych technologii, które zapewniają długoterminowy sukces.

Optymalizacja procesów to jedna z kluczowych korzyści naszych usług. Dzięki integracji systemów i automatyzacji wielu operacji, takich jak zarządzanie zamówieniami, obsługa klienta czy logistyka, sklepy detaliczne mogą zaoszczędzić czas i zasoby, koncentrując się na rozwoju swojego biznesu i poprawie obsługi klientów.

Wdrażanie najnowszych technologii pozwala naszym klientom wyprzedzać konkurencję. Dzięki naszym rozwiązaniom, sklepy mogą szybko reagować na zmiany rynkowe i dostosowywać się do nowych trendów, oferując nowoczesne i atrakcyjne doświadczenia zakupowe.

Źródło: STRIX

Fotografia: STRIX

Data publikacji: 9 września 2024